måndag 9 mars 2009

Solen

Solen gör så otroligt mycket för mig. Allt känns bättre. Finare, lättare. Det är som om den skiner in i hela mig och säger. Kom igen nu Maria, jag är här, var inte orolig.

Jag är verkligen ingen vinter människa. Jag är alldeles för bekväm av mig. Jag vill kunna slänga på mig skorna, ta med mig väskan och gå ut. Inte tjocka jackan, var är den andra vanten nu då, ska jag ha mössa eller inte mm. Barnen ska också ha detsamma. Modd och snö att gå i. Nej. Asfalt, grus, gräs. Det gillar jag att gå på.

Hösten och våren är också toppen så länge det inte regnar eller blir för kallt. Ljummen luft, bar mark. Fina färger på hösten, små knoppar i träden på våren. Och såklart sommaren, den underbaraste. Sitta ute på natten och prata. Grilla och bada. Bara vara utomhus. Det är så himla härligt. Man känner sig så fri. Det spelar ingen roll om affären inte har öppnat eller om den redan stängt. Man behöver inte stå och frysa för det. Man kan bara vara ute.

Här är jag visserligen gravid och tung, men det var sommar och jag tycker om den här bilden. Körv i pannan Inge schuschi här inte.
Gud vad jag gick och väntade där. 1 månad kvar bara, sen kom lillskruttan med tuppkam.


1 kommentar:

  1. Fan vad fin du är! Fan vad fint ni ser ut att ha det! Åh!! PUSS!

    SvaraRadera