lördag 14 mars 2009

Glamour highrollerlife!

Fredag: Var och käkade lunch med alla mina vänner som vi alltid gör på Fredagar och efter det gick jag på massage och ansiktsbehandling. Shoppade lite nya kläder och lade in en beställning till kocken ang kvällsmaten. Sedan gick jag, min sambo och barnen på en jättefin barnteaterföreställning.
Verkligheten: Afro power dance 75 min, hade faktiskt kunnat köra i 1 timme till. Tacos med familjen och sedan lite ofrivilligt Let´s dance. Men efter ett tag drog vi i Lego Indiana Jones istället och körde några banor. Mer romantiskt än så blev det inte.
Lördag: Vaknade kl 9 och tog en simtur i poolen. Åt frukost på altanen med familjen och sedan åkte vi och shoppade lite. Åt en jättegod och nyttig lunch ute, sedan åkte vi hem och lekte. Ikväll får vi ca 20 gäster på middag. det ska bli så trevligt. Vi ska inviga den nyrenoverade flygeln.
Verkligheten: Rensa och slänga 20 ton skräp och lämna 5 kassar med kläder till myrorna. Efter det blev det en lunch på McD. Där träffade vi Jajja, en vän till mig som flyttat ca 10 mil bort för ett tag sedan så det var jätteroligt att träffa henne och hennes lilla son. Sedan handlade vi. Sonen har haft en kompis här och vi vuxna har sysslat med diverse ingenting.
Ikväll åker jag och sonen hem till en vän och hennes dotter för dom små vill se melodifestivalen. J slipper helst så han och bebis får vara hemma och ha det lugnt och skönt.
Jag är sugen på allt och inget. Pizza, läsk och godis. Men samtidigt träning och ett glas vatten bara.

Visst var det intressant. Hur spännade och häftigt liv man än vill ha/ har, så är det här ofta verkligheten.
Jag vill inte ha det annorlunda heller, kanske lite bara. Men det kommer sedan-när barnen är stora. Jag kan vänta...

1 kommentar:

  1. Fina bilder, härlig blogg ...
    En blogg i min smak !!!
    Ska vi följa varandras bloggar?

    SvaraRadera