söndag 8 mars 2009

En liten skinntorr jävvul!

Dagens bloggrubrik har inget som helst med inlägget att göra. Det var bara det att när jag lagade mat idag så kom "Glasögonorm" med den Eddie Meduza på radion, 88,8MHz såklart. Jag blev så glad! Jag sjöng med i den och dansade lite käckt mot min 8 mån gamla dotter. Hon gillade det.

Sist hade jag en dålig dag. Men det blev bättre. Helgen har varit bra. Vi har haft det lugnt och skönt hemma.
Idag har jag varit och handlat. Jag var inte det minsta sugen på att åka själv (sambon var sjuk, nedbäddad, och det äldsta barnet var hos sin pappa) jag hade ju iof sig bebis med mig, men jag var sugen på talbart sällskap. Så jag bad min vän C hänga på. Hon kunde inte just då, men skulle höra av sig senare.
Precis när jag parkerat bilen vid Ica Maxi så skickar hon sms. "Jag kan hänga med nu". Jag åkte och hämtade henne. Vi fjantade runt inne på affären. Pratade som Gulletussan och plockade det vi skulle handla. Blöjor, mat, kanske en chokladbit osv.
Sedan åkte vi hem till henne. Vi kollade lite gamla bilder och fortsatte vara hur barnsliga som helst. Ibland behöver man bara vara det, garva som fan och fjanta sig. Det var skönt. Sedan skjutsade jag henne till jobbet.

Har även varit och tränat idag. 1 timma på löparbandet. Men jag löpte ej utan gick fort som fan. I mina öron fanns blandad musik som bla Antony and the johnsons, Madrugada, NKOTB, The Knife, Alice in chains mm.Antony låtarna inte riktigt gjorde sig som pepp låtar i min träningsanda. Det blev bara en.

Nu har vi ätit och killarna spelar Mario. Jag längtar till Mia och Klara kl 20:00. Jag är sinnessjukt sugen på godis!!! Men det känns ju lite dumt efter min effektiva träning =( Buhuuu. Jag känner att det fattas godis i mit hjärta, men inte i min kropp.
Vilket jävvla öde!

2 kommentarer:

  1. fan, är du helt hooked på nkotb? :D

    kan ff inte följa din blogg :(

    SvaraRadera
  2. Hm... undra vad det är för fel? För jag tastade att själv klicka på följ, och det funkade. Vad drygt. Jag ska se vad det kan vara, ska ta bort den igen och lägga till.
    NKOTB?? Nja, lite. Ha ha ha. Jag sökte på spotify och hittade så sjukt många låtar som jag var helt galen i när jag var liten, och jag förstår varför. Hahahaha!

    SvaraRadera