lördag 21 mars 2009

Let there be light!


Nu kom den solen. Det regnade och sedan kom den och det är den solen jag älskar mest. Den som kommer som en överraskning. När man har den hela dagen eller hela veckan så tar man den förgiven och uppskattar den inte fullt ut.
Det allra bästa är ju på sommaren efter ett regn. När det börjar torka, det luktar varm asfalt och varma sommarträd. Å vad jag längtar. När det är lite sådär svalt i luften också.
I p3 röstade dom fram lukternas lukt. Och det blev just detta som hamnade på första placering."Efter regn på sommaren" lukten. På 2:a plats kom fisdoft och på 3: e plats kom nytvättad bebis.

Jag hade nog röstat följade om jag var enväldig domare.
1: "Efter sommarregn"
2: Nybakat bröd eller bullar
3: Bebis

Men det finns ju så mycket annat som luktar gott. Moped (inte eu moppe), Nysågat träd, kåda, skog, nytvättat hår, bensin, källare, blå linjen tunnelbana, garage, mat mm.
Skog ja, det kom jag på nu hur gott det luktar. Lite barr och träd, myrstack. Friskhet och sundhet. Det är så gött det. Så i skogen på sommaren, det knastrar lite under skorna. I love it!!

Ja, idag kommer sambo hem efter att ha varit iväg på partaj. Stort barn ska till sin pappa. Det händer inte så mycket mer än så. Fan vad gött det känns med ljuset som kommer tillbaka nu. För några månader sedan var det kolsvart vid den här tiden.
Och nästa vecka går vi över till sommartid har jag för mig.
Helt i min smak!!

1 kommentar:

  1. Så jääävla fint kort på dig!

    Skogen kommer nog no 1 för mig. det här med bebislukt har jag aldrig hajat! Men det är väl för att jag aldrig luktat på någon egen.

    SvaraRadera