torsdag 26 mars 2009

Music maestro!


Å vad musik gör alltså.
Man kan verkligen bli alldeles galen. Glad, ledsen, totaltjävlalycklig, totaltjävlaförstörd.
Igår var jag ut med tjejerna och käkade, men innan satt jag och C hemma hos henne och lyssnade musik. Först Dirty Dancing soundtracket, och där gick vi igenom hela filmen. Vi kan typ repliker och vad dom gör när låtarna spelas i filmen osv.
Sedan lyssnade vi på Madrugada, en låt som heter Shine som är alldeles fantastisk. Han sjunger såå bra, rakt in i hjärtat, rösten sprider sig i hela kroppen, kryper in under huden på ett fint sätt.
Och härom dagen så satt jag i bilen och lyssnade en skiva som jag hört så många gånger förut, men jag upptäckte en låt som jag inte riktigt lagt märke till förut, den har liksom bara passerat förbi. Å jag höll på att köra av vägen. Wosch! Vad härligt det var!!


Bzzzzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar