torsdag 5 mars 2009

Pinsam tystnad

Just pinsam tystnad är inget jag brukar ha problem med, men jag måste skriva om en grej som blev så påtagligt pinsam att till och med jag ville ta till fysisk flykt.
Vi hade en rörmokare här som höll på att greja med ett omfattande arbete som tog honom 2 dagar. Han hade med sig frukost som han åt här. En yoggi, en banan, en morot och en passionsfrukt.

Dag 2 så satt vi i köket, bara han och jag, en kille i 25-30 års åldern. Jag bjöd på kaffe och vi småpratade om väder och värmepumpar osv. Redan från början kändes det lite sådär, åå vad ska jag säga. Men det gick helt ok...en stund.

Sedan kom den. Det blev SÅ tyst, varje sekund kändes som 1 timma. Vad händer? Jo. Radion bryter tystnaden. Med vad? Jo, STANNA KVAR, SNÄLLA SOV ÖVER HÄR JAG E DIN NU!! Fy fan, det kändes typ som att jag sjöng till honom. Ha ha ha ha ha ha ha, det var så hemskt. JAG ÖPPNAR MIG DU FÅR TA DEL AV MIN FÖRVIRRADE VÄRLD. Hjälp mig!!!

Herregud, jag tänker på det där varje gång jag hör den där låten nu. Undra om han upplevde det likadant?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar