tisdag 17 februari 2009

Ska jag bli hurtig och hälsosam nu?

Jo, nu är det gjort. Jag har fixat medlemsskap i en träningsklubb, en dyr sådan. Men med ett väldigt brett utbud. Inkl allt. Det känns bra. Jag ska iväg ikväll på mitt första pass som är Pilates. Jag tänkte börja mjukt, men jag förmodar att jag kommer vara mör imorgon ändå med tanke på att jag inte rört mig speciellt mycket på ca 3 år. Nu har jag inte suttit i 3 år om ni tror det. Det är inte jag som spelade mamman i Gilbert Grape. Men jag har inte tränat på 3 år.

Jag undrar vem jag ska bli där på klubben. Jag kommer nog bara vara, normal.

Ikväll ska vi se sista avsnittet av Matador, det kommer bli trist att inte ha dom där avsitten att längta till varje kväll.
Jag somnade visst igår så jag missade lite. Men J får fylla i lite åt mig. Konstigt det där att man aldrig vill erkänna att man sov. Va, Nä.. gud nej. Jag sov inte. Även om det ringer mitt i natten så sover man EJ. Varför? Är det något skamligt i att sova?

Nu måste jag börja med maten. Jag är sjukt osugen på att laga. Skala potatisen osv. Men jag längtar tills att få äta den. Det är ett recept jag fick av min bror som består av Laxfilé, pesto och fetaost. Detta avnjutes med potatis och en kall sås gjord på creme fraiche (vilken är slut kom jag på i skrivande stund).

Äh, får väl börja nu iallafall.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar