söndag 22 februari 2009

Igår...

...fick jag skjuts hem till C, vi käkade lite mat och drack en sherry, lyssnade lite musik. sedan gick vi hem till MP. På vägen dit pratade vi om hur folk tänker när dom cyklar i 200 km/h på snö/is gata. Då berättade C en grej som hände henne förra sommaren som är så jävla rolig. Och jag tror inte hon blir arg om jag delar med mig av berättelsen.

C går ut från krogen, svirig som aldrig förr. Kommer på, Ah!! Jag har ju cykeln, fan vad gött! På ett annat ställe står A (god vän) och ser hur någon svischar förbi på en cykel. Hon hinner se vem det är och ropar, Ring när du kommer hem! (detta borde ta max 5 min) Ca 15-20 min senare ringer A till C.
A: Var är du någonstans? Är du inte hemma än?
C: Nä! Jag är vid cityjouren (ca 100 meter från där A såg henne svischa förbi)
A: Men vaddå, du cyklade ju förbi för jättelängesedan, har du inte kommit längre?
C: Man kan säga såhär, det ENA däcket har åkt IN i det andra.

Trots detta så envisas C med att försöka dykla på cykeln, både 1,2 och 3 gånger. Hon cyklar in i diverse saker och ramlar X antal gånger.
När C vaknar dagen efter så är hennes byxor HELT leriga, bruna. Och när hon går ut så möts hon av ett djupt spår i gräsmattan och en demolerad cykel i cykelstället.

Jag dog nästan av skratt när jag fick höra om det här.

Så fortsätter jag om igår.
Jo, vi gick hem till MP. Där bjöds det på Chips, dip, grönsaker och ärtor( jordnötter). Guitar Hero och dryck. Det var mycket trevligt. M slöt upp, och senare kom A och AT. Jag drabbades av flera förkylningsattacker under kvällen. MP och jag hade en del gemensamt, vi har "boarn" (OBS Inte tillsammans), och kommer från skogen båda två. Har gått på samma högstadieskola, dock inte samtidigt.
Vi lyssnade musik och tjattrade in på småtimmarna. Men allt roligt har ett slut och kl 03.30 ringde jag efter en taxi och åkte hem.
Och nu sitter jag här med lite huvudvärk, men det gör ingenting. Kl 17,30 ska jag träna. Hoppas verkligen jag orkar.
Här kommer 3 bilder från igår. efter som jag bjuder på en ful så måste jag lägga med en fin också. Annars blir det ojämnt.






1 kommentar:

  1. Hahahahaha, cykeln :D Fan vad kul, jag känner inte henne alls eller vet ens vem det är, men jag skrattade ändå :D

    SvaraRadera