söndag 22 februari 2009

Börjar bli trött, sugen på allt.

Fiskpinnar och stekt potatis i all ära. Men någon vidare bakismat är det ICKE. Nu är det inte jättesynd om mig för jag har käkat en halv pizza tidigare idag. Jag var så sjukt sugen/hungrig då. Dock så var den inte så god som sist vi käkade den. För lite bea, lite vattning efter tomaterna mm. Så jag blev ju lite ledsen då, men tja. Jag fick väl i mig lite flott iallfall. Men jag känner att turen ner till macken efter läsk och familje guf är given.

Idag var vi och handlade på Ica maxi. Hade planer på att svänga förbi McD för ett par cheese. Men det var kö till parkeringen, bilkö alltså. Och en av dom anställda stod i neonjacka och dirigerade bilarna. What in da hell!! HUR ska dom ha klarat det därinne. Dom som inte ens kan fixa fram en Big Mac en tisdag förmiddag utan väntetid.
Dagens i-lands problem.

Fan jag kommer på mig själv när jag har sådana här tankar. Att man gnäller och blir irriterad för att inte personalen kan fixa fram en stor flottig hamburgare inom 5 min, när det finns människor som måste gå 5 mil för att hämta vatten i en kruka som dom får bära på huvudet 5 mil tillbaka och som skall räcka till hela familjen i 1 vecka.

Att man sitter och kollar i inredningstidningar och läser en hel artikel om vilken nyans man ska ha på sina väggar för att det blir snyggast. Å vi måste ju ha den som kostar 40 000, för då e vi coola och inne och då kommer alla älska oss.

Och samtidigt i en annan del av världen ligger söndersniffade mammor med sina spädbarn och sover på trottoarer.
Jag mår illa över mig själv och hela västvärlen ibland. Vi skulle kunna hjälpa så mycket mer. Och så får jag panik och vill hämta hit ALLA barn som inte har det bra. Jag lovar. Alla får bo här. Jag ska klappa dom på huvudet och ge dom kramar och varm choklad. Alla hundratusentals.

Oj, så snöade jag in lite. Men det är väl sådant man ska skriva om, sådant som ligger och bubblar i hjärnan dag ut och dag in.
Skitgrejer och världsomfattande, livsviktiga saker.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar