onsdag 25 februari 2009

Mittwoch!

Vad ska jag skriva om idag då?

Hm.. till alla som undrat över det förra inlägget så kan jag bara tillägga att det är bra nu, inte helt bra. Men helt klart godkänt.
Idag har vi grejat. Farit runt och inhandlat diverse nödvändiga saker. Men vi har även gått på bio, jag och det äldsta barnet. Vi såg Bolt och den var bra. Jag är så blödig så mina ögon svämmade kanske över lite vid återföreningen i slutet. Ja, det kan jag väl avslöja, det går ju att räkna ut med lilltånageln. Och kan man inte det så... stackars!
Efter bio åkte vi till sportbytet och handlade längdskidor. Även detta till mig och min äldsta avkomma. 1000:- för pjäxor och skidor till oss båda. Samt ett par stavar. Helt överkomligt tycker jag, för det var rätt fina skidor.
Så vi ska hurta på med dom där någon dag.

Jag älskade att åka längdskidor när jag var yngre. (Gud vad bra man hade det. Ca 10 meter till elljusspår med fina skidspår varje vinter. 100 meter till skridskoplan) Vi var ofta ute i spåren, min vän F och jag. Det var skoj.
Pappa hjälpte med valla så det var alltid perfekt.

Jag har haft det där i tankarna länge och för 2 år sedan så åkte vi till Sälen. Jag gillar inte vintersporter såsom slalom eller snowboard. Jag kanske skulle kunna gilla det men det är allt jävla meck som blir drygt tycker jag.. Massa kläder, kallt, lift, grejer å snören och allt.
Jag gillar när man bara kan gå ut... på med skor sen ut. När det ska meckas blir jag lite..nja!

Men.. där i Sälen iaf. Jag tänkte att något vill jag ju göra, förutom att ligga i bubbelpoolen. Så vi hyrde längdisar. Kasst vallade som fan och halt, lite isigt i spåren gjorde min skidtur alltigenom dryg.
Vi åkte typ 2-300 meter kanske. A grät och jag lessnade, J stod ut. Oooh, vad tacksamt det var. Ha ha ha!
Så nu vill jag ha en fin skidtur känner jag. Och på Lördag blir det skridskoåkning. Så familjen hurt kanske bor därinne nånstans iaf. Eller ej, jag vet inte. Jag är gärna ute på sommaren, ute ute ute ute, bada, grilla, fika. I LOVE!
Näe, nu ska Mammi ta sig en dusch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar