måndag 4 maj 2009

Göttelabörg!


Vi är på lite semester i Göterborg. Åkte ner i Fredags och så åker vi hem på Torsdag. Vi har hunnit med att träffa min bror och hans underbara familj. Vi fick dundergod mat och hade allmänt mysigt. Vi hann med en liten tur på Liseberg i Fredags också, därav bilden.
Idag har jag och sonen gått på stan, promenerat bort till Slottskogen och träffat en kompis från förr till mig.
Nu är vi lite trötta och funderar på vad vi ska göra. Man längtar alltid lite hem till sina saker, sin säng och allmäna dagliga rutiner. Men det är skönt att komma bort lite se andra människor, även fast man inte känner dom, och se lite annat bara.
En knarkargubbe drog mig i håret idag på Burger King. Han ville få mig att le, för man är vackrare så, det hade hans mamma lärt honom.
Vilka äventyr.
Har rännt runt på emmaus och myrorna och letat fynd, och hade jag haft massa tusenlappar på fickan så hade jag handlat båder jeans, jacka och sjalar. Men det blev mest titta av. Men så mycket fint det finns. Man vill bara bli helt ny. Jag såg så många som jag blev inspirerad av. Så nu vill jag byta hårfärg och klippa luggen. Men imorgon kommer jag se en annan och vilja göra på något annat sätt.
Sådan är jag.
Nu ska jag prata lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar