söndag 10 maj 2009

Hopp om livet.


Nu har jag vart igång med symaskinen igen. Denna gången blev det en liten tunika/linne till bebis.
Den blev helt ok. Jag började pyssla för jag ville göra ett par byxor. Men det var på håret att tyget räckte till och så klippte jag fel så det bidde inga byxor. Men jag hade som tur var fått lite fint tyg och en hel påse med kantband, tråd, blixtlås och annat av svärmor, så jag fick ihop denna tillslut.
Helgen har varit lugn. Jag och bebis var med Jon när han skatade igår och sedan var vi bara hemma. Hade köpt hem lite sherry men det blev bara en. Det räckte iof sig.
Nu efter vi kommit hem från Gbg så kände jag att jag verkligen måste ta tag i träningen och så mina matvanor. Det blir mycket gottt när man är på resande fot,det ska unnas å göttas hela tiden känns det som.
Jag tänkte att jag skulle göra nåt bra när vi kom hem. Vad händer? Jo, Lördagen bjöd på pizza och Söndagens middag blev hemgjorda burgare.. SUCK! Är man en gris eller är man?
Skulle tränat idag men ett sjukt illamående kom över mig och jag blev liggandes i 2½ timma. Vet inte vad det var?
Börjar tänka lite framåt också... efter mammaledigheten, hur ska det bli då? Kommer jag hitta något jobb? Ska jag plugga? Känns lite stressigt. Vill gärna vara hemma hela livet.
Jag tror jag ska ladda Mp3:n med bra musik och sedan gå en sväng.
Peppmusik!

1 kommentar:

  1. Va duktig du är, du är så händig och huslig *ler*!

    SvaraRadera