onsdag 29 april 2009

Gnällkärring


Idag kände jag min som en sådan. Jag sa inget men jag tänkte.

Vi var och handlade, jag och barnen. Precis utanför affären finns det familjeparkering. Superduperbra när man släpar på bilbarnstolen. Lugnt när man går in, men när man går ut så är det förbannat tungt. Kanske två fyllda pappkassar med mat plus ett barn i bilstolen, plus ett barn till som är visserligen självgående, men av erfarenhet så vet jag att folk ibland kör i ca 150 km/h på parkering så man vill ju inte bara släppa..

Iallafall, TUNGT. Lämna vagn, packa i osv.
Så står det. Ursäkta mina ordval och uttryck. Men äckliga ciggrökande, lortiga människor på dessa familjeparkeringar, UTAN BARN. En lat och otäck sitter kvar i bilen och röker medans den andra är in och handlar lite pommes och cigg. Kanske låter fördomsfullt men denna syn har mött mig alldeles för många gånger nu för att jag inte ska bli irriterad. Lortiga hundar har dom ofta också.

Ja, det vad dagens problem i min värld. Att jag tycker illa om människor som parkerar fel utanför affären som är fylld med mat från golv till tak. Bil har jag också så det är bara att åka dit, lasta i och åka hem.

Snart ska jag åka och träna. Sist jag körde det passet höll jag på att börja grina. Men jag hade nog för lite mat i kroppen då.

2 kommentarer:

  1. Öppna käften, ge dem orden, jag vet att du kan!

    SvaraRadera
  2. Du låter nästan som Viveka Seldahl i "Änglagård" i scenen när hon skäller på de som flyttat in i huset Änglagård ... coolt! Det är vuxenpoäng på det.

    SvaraRadera