onsdag 6 maj 2009

Jag är less

på storstaden nu. Vilken prestationsångest man får här alltså.
Blir ju lite så när man inte har nån kompis sådär att bara hänga med.
Och så känner jag att jag har blivit bortskämd med att bo i hus, med en stor park precis utanför där man bara kan släppa ut barnen. Jag känner mig som en gammal kärring men jag längtar hem till Falun. Längtar hem till min vardag, JÄTTEMYCKET!
Mina vänner, mitt kök, min säng, mitt badkar mm mm.
Imorgon ska vi åka. Det har varit skoj att träffa min bror och hans familj såklart, och Helgis. Men vi har haft rätt långtråkigt också.
Hade jag haft massa pengar så hade jag frossat i shopping. Men det har jag inte. Frågan är ju om jag kanske bara hade tröstat mig med att handla kanske.
Antagligen.
Hoppas vi kan hinna med att träffa några vänner ikväll. Jon ska repa med sitt band så det kan hända att vi inte hinner. Men jag hoppas verkligen...verkligen. Jessie, det är du och din familj jag vill träffa.
Nu ska jag laga lite mat till mig och kidsen.

2 kommentarer:

  1. Är glad att jag hann träffa er=), men lessen att jag inte visste att ni hade långtråkigt, å att min mammaledighet numera består av tiderpå arbetsförmedlingenakakörkortochtelefonköer... vi ses i Dalom nästa gång! kram jessie å co

    SvaraRadera
  2. Ja, det var superskoj att vi hann ses. Hoppas ni kommer upp snart. Om inte annat så blir det ju Gagnef. Kommer bli skoj skoj skoj! Kram

    SvaraRadera