onsdag 22 april 2009

Fotboll

Igår var sonen på fotbollsträning. Han har snackat om det länge att han vill börja, och igår var det premiär. Som den ANTI sport person jag är så var jag ju såklart med honom. Det viktigaste är att han får hålla på med den HAN vill. Allt för mina barn, det ska gudarna veta.

I slutet av träningen så körde dom en liten match. Nya fotbollsskor gav snabbt skavsår och jag sade att de var helt ok om man inte ville spela mer. Men ha ville inte "svika sitt lag". Snacka om att gå in för det direkt. Det är härligt tycker jag! Alla tränare och andra som jobbade med själva fotbollsklubben verkade vara toppen människor allihop och det känns ju skönt. Engagerade till tusen.
Jag blev imponerad av många killar där i "laget" dock, dom som hade spelat ett år innan. Vilka dribblare redan alltså! Medans många som aldrig kanske hade spelat fotboll sköt på fel mål och sprang hit och dit bara, men alla hade jätteroligt.

Nu är jag sugen på värme och en rejäl grillkväll!

2 kommentarer:

  1. Heja heja! Mer idrott, det GILLAR jag!

    SvaraRadera
  2. Visst är det häftigt o se dom små spela... det är lek, än så länge... kan stanna upp o kolla på ett flyplan mitt i en match o på väg mot mål...
    Vet inte vart du bor? Men halgen ska ju bjuda på sommarvärme ...så grila på!

    SvaraRadera