måndag 7 november 2011

Låtsaslyx

Har roat mig med att "fejkbeställa" kläder idag. Dvs jag klickar i allt jag vill ha och lägger i varukorgen. När jag känner mig nöjd går jag vidare till kassan där jag förtvivlat kommer överens med mig själv att jag inte kan handla 2 jackor och några tröjor för 4000:-. Jag klickar då "remove" på de som jag inte riktigt behöver....klick...klick. Så få se nu. VA!? Är det bara de här billiga bastopparna kvar nu?! ÄH, då skiter jag i det. Och så går jag vidare till nästa sida och gör likadant. Har gått igenom Nelly, Bubbleroom, Asos, H&M  och Zara. Finast jacka hittade jag på asos, den vill jag ha helst idag!

Det kan i många ögon tyckas meningslöst, men det är det inte. För jag blir så glad av det. Och när man tillslut känner att, "jag behöver faktiskt inte de här", så känns det bra.

Men jag har tänkt lite såhär. Alla som sitter där hemma och känner som jag, att man är så sjukt trött på nästan alla sina kläder. Ska vi byta? Jag har storlek 34-36-38. Beror på vad jag har ätit veckan innan samt vem som sytt kläderna. Ja, jo du bör ju helst ha samma stil som mig ungefär. Jag byter inga ACNE jeans mot ett par med strass på röven.

Men alltså, kolla jackan!!! Den måste bli min.
Såklart är det INTE äkta päls. I would näver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar