måndag 1 mars 2010

Försäkringskassaaaaaaaaan!

OOh, Ibland vänder det sig i magen på mig av ilska. Det liksom flödar magsyra och hjärtat slår snabbare. Idag blev det så, om är bara för en kort stund så.
Anledningen: Jag var hemma med min sjuka son två dagar förra veckan. Då anmäler man tillfällig föräldrapenning på Försäkringskassans underbara hemsida. Sedan måste man även BEGÄRA tillfällig föräldrapenning på samma sida. Där ska man fylla i diverse anledningar och när man var hemma osv. Everything is fine so far!

Sedan kommer det diverse diffusa rutor som beror på om man är helt eller delvis arbetsös. Har man fullgjort karens?Jag tyckte deras sida var svår innan,men nu har dom gjort den "enklare" "förbättrad".

Jag bestämde mig för att ring dom för att förhindra ev fel. 26 min väntetid.
När jag kommer fram och ställer mina frågor så svarar hon. -ÅÅ, jag är så dålig på det där med a-kassan. Men jag TROR att....
OKEJ!!!!
Tack å hej.
Och nu är det så att jag är född i sverige, har ett bra ordförråd, förstår svenska utmärkt i både tal och skrift. Jag är van vid systemet, regler och förordningar.

Men dom som inte har det så då. Som kommer från ett annat land och försöker ordna för sig här?
Jag förstår om man ger upp alltså.

Ps. SKITSNÖ. Ds
Ps2. Irriterad? Nja, lite. Ds2
Ps3. Blir nog bra tillslut. Ds3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar