fredag 20 augusti 2010

Sjukdomshärd och kreationer.

Nu har vi dragit på oss lite sjukdom här i familjen. Hanen har legat i en vecka ca. Pojken fick hämtas från skolan och nu sitter jag här med bultande skalle, droppande kran och öm kropp. Igår var första dagen i skolan, så...vilken inledning!!
Skit samma, skolan verkar skitbra, lärarna grymma och bra folk. Första gången i mitt liv tror jag som jag verkligen kände att näääää... jag VILL inte vara hemma från skolan!

Cissi är hemma och vi träffades igår. Helt underbart var det! Och imorgon ska vi käka lite kräftor och möla i oss massa götta. Jag och tre kära vänner. Hoppas inte den gravida vännen som snart ska föda blir rädd för mina baciller bara.
Igår hände något fint! Jag låg i badet och funderade på allt och lite till. Mycket på skolan och hur det ska gå osv. Så ser jag på badkarskanten ett hjärta av skum. Helt perfekt format. Helt ensamt satt det. Kanske någon försökte tala om för mig att allt kommer gå bra! Jag tror det. Jag tror det kanske var mormor. Jag ser små tecken då och då, att någon ser efter mig. Det är fint tycker jag.
Här kommer lite skit som jag har gjort.
Doppresent nr 1
Doppresent nr 2.

3 kommentarer:

  1. Vilka grymma kläder du har sytt!! Snygga sömmar också... Vad har du för symaskin, en ny rackare eller?

    SvaraRadera
  2. Ja visst, har slagit till på en overlock, dock den billigaste modellen. Huskylock s15. Men det är stor skillnad på att sy nu för tiden. Synd bara att det är så DYRT med trikåtyger. Blir mycket återanvändning av gamla tröjor och second hand fynd.

    SvaraRadera
  3. Åh.. en sån vill jag också ha!! Återanvändning är det som gäller mest här med. Men det är inte fy skam o vara lite miljövänlig!

    SvaraRadera