onsdag 25 augusti 2010

Ich bin ein skolflicka.


Jag är ju tillbaks i bänken sedan förra Torsdagen. Det är roligt, och omtumlande. Shit vilken omställning. Från fokus utåt till inåt, från att blicka utåt och framåt så blickar jag ner i bänken och in i texter och på kurskamrater och lärare. Klart jag blickar framåt och utåt också, om man tänker på resultatet.
Men det är virrigt i skallen nu. Hade matte för första gången på 12 år idag. Det gick toppenbra, men gud vad det snurrade.
Jag tror såhär: När man var yngre så hade man inte så mycket annat att se till. Inget hus, handling, hämta och lämna barn, natta, laga mat, städa toan, dammsuga, vattna blommor, betala räkningar, rensa ogräs, posta viktiga brev, skicka viktiga mail mm mm mm. Då kunde man lägga sin näsa i boken och få ihop det allmänt.
Nu är det mycket annat som ska in där emellan också.
Men det löser sig. Jag är mycket positiv till detta. Har träffat några som verkar vara (efter denna korta tid) riktigt bra människor som jag ser fram emot att få lära känna mer.
Annars. En till bil i familjen, en liten gullig röd Toyota Yaris. Den är Jons.
Just det. Jag, Jessie och Cissi hade lite kräftis. Tyvärr var både jag och Cissi skruttiga så det blev ganska lugnt, men ack så trevligt vi hade!!

Kolla vad fint!!!!!!
Melonsallad med vattenmelon, rödlök och fetaost. Gör den, shit vad gott!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar