söndag 21 juni 2009

NU IGEN!!

Nu har jag varit ute igen, i motions syfte dock, men musiken var med. Jag kommer alltid på massa bra saker att skriva om när jag är ute och lyssnar.
Idag är det så att jag var helt inne i en låt, textanalysen var 100%. Fokuserad, insnöad, djupt som fan... TOOL text var det och ni som kan dom vet att dom inte har texter som går såhär: Idag är det sol, på natten är det mörkt, jag är glad, bullar är gott. Det KAN handla om det, men det är invävt i fin fina textrader.

Iallafall. Helt inne i detta nu.. det är djupa känslor, tankar och det är så vackert att man vill gråta. Så springer jag förbi en gråsugga (inte insekt) där det står stort med gröna bokstäver, OLLON
Ingen punkt inget, bara OLLON

Jag kom så jävla av mig. Då slog det mig att gud vad man krånglar till det, eller jag menar mer att vad olika sidor man har...själv alltså.
För en sida av mig är koncentrerad, djup, känslig osv. Medan en sida bara är OLLON liksom.
Ni fattar.
Djupt, svårt vs Jävligt enkelt.

. .
o
----

Min favvo låt just nu är La Roux med- In for the kill.

1 kommentar:

  1. Helt sjukt, den låten (La Roux med - In for the kill) hör jag flera gånger per dag här hemma då detta är även din brors favoritlåt för tillfället. Ibland är ni lite för läskigt lika...*ler*

    SvaraRadera