lördag 8 januari 2011

Kropparna på badhuset.






Jag tänker att unga killar som bara läser Slitz och därefter skapar sina ideal över hur tjejer ser ut borde fan få gå på studiebesök i tjejernas omklädningsrum på valfritt badhus. Dom skulle svimma över verklighetschocken. Nog för det är mycket barnfamiljer där och därmed mammor som kanske klämt ur sig ett par barn och på köpet fått skrynklig hängmage med matchande bröst.
Men även unga tjejer tänker jag. ALLA är verkligen olika. Stora, små, finniga, röda, bleka, bruna, skrynkliga, hängiga.
Jag kan ibland tänka "den som ändå hade en kropp som en 19-åring". Men då kan man fundera: Vilken 19-åring? Jag skulle gärna FÅ TILLBAKA (ja, någon tog den, samma med min ålder) min 19-åriga kropp. Gud alltså.
Men det jag tänker är... Jag går här och gnäller och klagar över skavanker hit och dit. Men efter en dag på badhuset så känner jag mig ganska nöjd ändå.
Sedan kan man ju välja vem man jämför sig med. Googlar jag Adriana Lima och jämför mig med henne så vill jag ju gråta.
Jag väljer verklighetens tjejer. Där är jag helt ok.

=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar